Jak się zapisać do naszej przychodni:

Dzięki wypełnieniu e-deklaracji nie musisz wychodzić z domu, aby zapisać się do Przychodni.
1. Należy zalogować się na swoim Indywidualnym Koncie Pacjenta www.pacjent.gov.pl
2. Wybierz opcję Moje konto
3. Sprawdź e-deklarację
4. Kliknij Wypełnij e-deklarację do lekarza, pielęgniarki i położnej (kobiety)
5. Ważne – żeby wypełnić deklaracje swoich dzieci, należy uprzednio w opcji Moje konto/Dzieci/ podać ich dane
6. Dane do wypełnienia deklaracji do lekarza:

7. Kliknij Podpisz e-deklarację
8. Kliknij Podpisz Profilem Zaufanym
9. Kliknij Wyślij e-deklarację


GOTOWE!


W razie problemów i pytań – napisz e-maila. Postaramy Ci się pomóc.
rejestracja@almamedbocki.pl telefon: 85 731 31 43

Jak założyć internetowe konto pacjenta

Co to jest IKP?

Jest to miejsce w Internecie, w którym przechowywane są Twoje dane medyczne. Dostęp do nich masz tylko Ty i upoważnione przez Ciebie osoby.

Korzyści z aktywowania Indywidualnego Konta Pacjenta
• e-recepta zostanie przesłana do Ciebie SMS-em lub e-mailem
• będziesz miał dostęp do historii wszystkich wystawionych e-recept wraz z dawkowaniem leków
• wykupisz leki w różnych aptekach, nie tracąc refundacji
• udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków
• będziesz miał dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia
• odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po
konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
• złożysz deklarację do lekarza rodzinnego
• prześledzisz historię swoich e-zwolnień
• od stycznia 2021 wchodzi obowiązkowe e-skierowanie, które pojawi się na Twoim koncie

Jak aktywować?

Aby aktywować Indywidualne Konto Pacjenta, musisz posiadać Profil Zaufany – jest to zestaw danych, dzięki którym potwierdzisz swoją tożsamość w internecie. Możesz go założyć na kilka sposobów.

Omówimy trzy najprostsze:
1/ przez aplikację bankową – prosto i szybko, bez konieczności wychodzenia z domu (co istotne w dobie epidemii koronawirusa) https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp
2/ przez usługę Envelo Poczty Polskiej: https://www.envelo.pl/profil-zaufany-epuap/
Należy wypełnić wniosek i założyć konto. Następnie przygotuj adres e-mail, Envelo ID, dowód osobisty i udaj się na pocztę. Poczta obsługująca usługę – Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 20, Mickiewicza 51
Szczegółowa instrukcja:
https://www.envelo.pl/pomoc/przewodniki/konto-zaufane/
3/ w urzędzie – ZUS, Urzędzie Skarbowym, Urzędzie Wojewódzkim. Należy wypełnić wniosek:
https://pz.gov.pl/pz/register i udać się z dowodem osobistym do urzędu.
Dlaczego warto? Dzięki Profilowi Zaufanemu już teraz:
• aktywujesz Indywidualne Konto Pacjenta
• zapiszesz dziecko do przedszkola
• złożysz wniosek na 500+
• złożysz wniosek o becikowe
• zgłosisz narodziny dziecka
• sprawdzisz punkty karne
• uzyskasz Kartę Dużej Rodziny
• załatwisz wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu
• … i wiele innych funkcji

Co dalej?

Po uzyskaniu Profilu Zaufanego, należy zalogować się na stronie https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta
• Aby e-recepta lub e-skierowanie przychodziło do Ciebie drogą e-mailową lub SMS-em, należy wybrać w systemie:
Moje konto/ edytuj swoje dane/ tutaj należy podać numer telefonu lub e-mail / ZAPISZ
• Aby e-recepta lub e-skierowanie Twojego dziecka przychodziło do Ciebie drogą e-mailową lub SMS-em, należy wybrać w systemie:
Moje konto / Dzieci / należy podać dane swoich dzieci / ZAPISZ
• Aby umożliwić mężowi/żonie/osobie bliskiej dostęp do otrzymywania e-recept i e-skierowań SMS-em lub e-mailem, należy wybrać w systemie:
Moje konto/ Moi pełnomocnicy/ podać dane upoważnionej osoby/ ZAPISZ
• Aby otrzymywać na swój numer telefonu recepty i e-skierowania swoich rodziców/dziadków,
należy założyć im Profil Zaufany wg instrukcji, zalogować się ich danymi na Indywidualnym Koncie Pacjenta oraz wybrać w systemie:
Moje konto/ Moi pełnomocnicy/ podać dane upoważnionej osoby / ZAPISZ

GOTOWE!

Po aktywacji Indywidualnego Konta Pacjenta daj nam koniecznie znać, czy Ci się udało!!!
rejestracja@almamedbocki.pl
telefon: 85 731 31 43
W razie problemów i pytań – napisz e-maila. Postaramy Ci się pomóc.